SVE GAMING I ESPORTS VESTI O WORLD OF TANKS-u I OSTALIM IGRAMA

Pogledajte TWB sajt na engleskom jeziku

World of tanks – mehanika otkrivanja vozila

mehanika otkrivanja vozila

Pozdrav tenkisti! Mehanika otkrivanja vozila jedna je od ključnih stvari koje morate znati.

Ovim tekstom ćemo nastaviti naš serijal WoT za početnike i u njemu ćemo govoriti o nacinu otkrivanja vozila. Takozvanoj spotting mehanici. Sigurno smo se svi mi nebrojano puta našli u situaciji da budemo otkriveni od strane protivnika. Pritom mi njega ne možemo da vidimo. Tada obicno nastane jako zanimljiva situacija u kojoj smišljamo nove psovke, kletve i svašta nešto. Pritom optužujemo modove i druga nedozvoljena sredstva. Kažemo kako su baš  oni omogucili našem protivniku da nas vidi, a da mi njega ne vidimo. 🙂

Istina je pak, malo drugacija. Jednostavno, napravili smo grešku koju je neko znao (ili je prosto slučajno uspeo) da iskoristi. World of Tanks je serverska kompjuterska igra. Kao i sve druge kompjuterske igre ovog tipa ona funkcioniše pomoću kodova koji su u direktnoj vezi sa serverom. Dakle, nema tu sreće, u pitanju je čista matematika i ništa drugo. Na sajtu World of Tanks-a postoji opsežno poglavlje koje uključuje odgovore na ovo pitanje. Pokušaćemo da vam u najsažetijoj formi skrenemo pažnju na najbitnije stvari koje su u vezi sa ovom temom.

Mehanika otkrivanja vozila – kako funkcioniše?

Najpre, moramo razjasniti na koji način funkcioniše mehanika otkrivanja vozila u našoj igri. Na vašem vozilu (svakom tenku) postoje tri tačke pomoću kojih je moguće detektovati protivnika (vidi sliku dole). Da bi uspešno otkrili protivničko vozilo, najmanje jedna od ove tri tačke mora biti neometana od strane čvrstih objekata. Kuća, stena, planina itd. Dakle, prostor između tačke na vašem vozilu pomoću koje otkrivate vozila i neprijateljskog tenka mora biti oslobođen bilo kakvih čvrstih objekata. Inače nećete biti u mogućnosti da uočite protivnika.

Sa druge strane, svako vozilo poseduje šest tačaka pomoću kojih je moguće otkriti njegov položaj (vidi sliku dole). Dakle, ukoliko želite da ostanete skriveni, potrebno je da sakrijete ove delove svog vozila.

E sada, ovo je bila čista teorija, ali moramo se zapitati kako to deluje u praksi. Pa, da bismo bolje razumeli ovo pitanje, neophodno je da razumemo one polukrugove koje imate na vašoj minimapi u igri.

mehanika otkrivanja vozila

Zeleni polukrug označava vaš trenutni vidokrug za otkrivanje tenkova (Spotting Range). Njegov opseg zavisi od klase tenka koji vozite, opreme koje na njemu imate, ali i posade koja njime upravlja. Dakle, vi možete otkriti tenkove samo unutar tog kruga! Bela linija predstavlja maksimalni vidokrug za otkrivanje tenkova (Max. Spotting Range) koji jedan tenk može da ima. On je ograničen na 445 metara. Na nekim tenkovima kao što je recimo FCM 50t možete razviti vidokrug i do 480m, ali to ne znači da će on moći da vidi dalje od ograničenih 445m. Umesto toga, bolje će uočavati neprijateljska vozila na ograničenoj razdaljini od 445m. Kao što na slici možete da vidite, vidokrug tenka IS-3 je značajno ispod tih 445. Međutim, sa veoma iskusnom posadom (4 pune veštine) zapravo i nije tako loše za jedan teški tenk koji je po definiciji “slep kao slepi miš”. 🙂

Mehanika otkrivanja vozila

Žuta linija označava distancu ocrtavanja 3D objekata (Draw Distance) i ona je ograničena na 564m. U žargonu se to zove render i znači da ćete biti u prilici da jasno vidite siluete tenkova unutar te razdaljine koristeći otkrivanje određenog vozila od strane vaših timskih drugara. Imajte ovo na umu kada igrate borbu, jer vam može spasiti dosta HP-a. Naime, ukoliko vozite teški tenk, a ispred sebe imate lakog ili srednjeg tenka koji će spotovati za vas, držite distancu između protivničkih lakih ili srednjih tenkova. Dakle, pazite na to da vam protivnički tenkovi budu izvan vaše bele linije na minimapi ukoliko već imate nekoga ko će otkrivati neprijateljska vozila za vas.

Opšti vidokrug (View Range) predstavlja sve ono što se dešava na mapi. Vi možete na minimapi videti ikonice tenkova koji se nalaze na drugoj strani mape. Ali nećete videti njihove 3D siluete. To znači da nisu unutar vaše distance ocrtavanja (Draw Distance). Ali vi ih i dalje možete gađati (za ovo je potrebno odlično znanje terena mapa, ukoliko ne želite samo da rasipate svoju municiju :)).

Sve ove činjenice odnose se na “idealni scenario” u kome nema drveća, žbunja i svega onoga što može zamaskirati vas ili vašeg protivnika i doneti mu/vam prednost u pogledu otkrivanja. Dakle, ŽBUNJE! 🙂 Jako važan element igre. Ukoliko mislite da je to “kampovanje”, zapitajte se da li biste se usudili da izađete na sred poljane u pravom tenku bez ikakve zaštite. 😉 Ako stojite u žbunu, vodite računa je tenk u potpunosti skriven sa te strane sa koje vam preti opasnost od otkrivanja. Ukoliko ste pokriveni sa prednje strane, a ne sa strane, naravno da vas može otkriti.

Mehanika otkrivanja vozila

Zato, na početku bitke, kada ima puno neprijateljskih vozila koja bi vas mogla otkriti, koristite “komplekse” žbunova koja će sa svih strana sakriti vaš identitet. Kasnije, kada se proredi mogućnost da budete otkriveni, možete koristiti i nešto transparentnije žbunove.

Nadalje, ukoliko stojite u žbunu (na pravi način, ukoliko niste sigurni koji je to pravi način, vratite se na pređašnji pasus :P), vi ćete moći da otkrijete protivnika bez opasnosti da i on otkrije vas. Osim ukoliko vam priđe jako, jako blizu, o tome ćemo malo kasnije. Ali ni po koju cenu ne smete pucati, jer ćete istog trenutka izgubiti sve privilegije kamuflaže koju žbun pruža. Ipak, to se može srediti.

Ukoliko stojite u jednom žbunu i uspeli ste da otkrijete protivnika, a iza vas se nalazi još jedan žbun, povucite se u taj drugi žbun i onda ćete u 99% slučajeva moći sigurno da opalite koji hitac i da ostanete neotkriveni. Zašto? Zato što dupli žbun maskira izlaznu putanju vaše granate i nećete biti otkriveni, barem kada je frontalna strana u pitanju. Uvek postoji šansa da će vas neko sa strane otkriti! Zbog toga morate voditi računa, za ovo ne postoji recept. Jednostavno morate pratiti razvoj situacije na mapi!

Mehanika otkrivanja vozila

Veliki uticaj na to da li ćete uspeti da otkrijete vozilo ili budete otkriveni ima kamuflažni rejting određenog vozila. Ove vrednosti možete pronaći u igri, u opisu svakog vozila. Najkraće moguće objašnjenje jeste da laki tenkovi imaju bolji kamuflažni rejting u poređenju sa srednjim i teškim tenkovima tako da će uvek pre otkriti ove klase tenkova pre nego što i sami budu otkriveni. Dodajte tome veštinu pod imenom “braća po ozužju”, kamuflažnu boju, maskirnu mrežu ukoliko je statični spot i veštinu kamuflaže i nikada nećete otkriti lakog tenka ukoliko vozite “teškaša”, osim ukoliko vam on sam ne dođe veoma blizu.

Sa druge strane, lovci tenkova imaju jako dobar kamuflažni rejting (RHM, Grile 15 i Helket između ostalih su “Bogovi” kamuflaže J) i njih je malo teže uočiti čak i sa lakim tenkom. Samo jedna greška može vas koštati 750 HP-a u slučaju RHM-a, a da ne pričamo o FV 215b 183 ili drugim “zverima”. Dakle, potrebno je puno strpljenja i “žbunjarenja” da bi se sigurno isterali na čistac lovci, ali to može biti jako zanimljiva avantura ukoliko je igrate na pravi način :).

 Imajte to na umu kada nekoga nazivate prevarantom ili korisnikom modova. Ukoliko vam se upali lampica za šesto čulo to znači da ste otkriveni i za to ne postoji nikakav mod, jednostavno, niste se dobro postavili i to je sve.

Mehanika otkrivanja vozila

Na kraju, jedan poseban vid otkrivanja vozila odnosi se na minimalnu razdaljinu u okviru koje se vozila otkrivaju. Naime, to je 50 metara. Ukoliko ste vi i vaš protivnik zajedno u okviru prostora od 50 metara bićete međusobno otkriveni zbog serverskog proxy spot-a. On je potpuno nezavistan od zgrada, kamenja, planina i dolina, uvek će se aktivirati.

Pogledajte naš predlog kako najbolje iskoristiti laki tenk na mapi “Stepe” http://twb-balkan.com/taktike-mapa-stepa-laki-tenkovi/

Da li će vam ovaj tekst barem malo pomoći u razumevanju na koji način mehanika otrktivanja vozila funkcioniše? Da li biste vi nešto dodali ili oduzeli? Podelite vaše mišljenje, samo tako možemo biti bolji nego što trenutno jesmo.

Posetite nas na:

FB stranici—————->https://www.facebook.com/TWB.Balkan

FB stranici na engleskom jeziku——-> https://www.facebook.com/TWB.eSports/?fref=ts

Youtube kanal ——————->https://www.youtube.com/channel/UCZEhqXpVqCS10sjB20xx9Hw

Srećno na borilištu i GG!

1
Leave a Reply

avatar
0 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of

ABOUT US

The Wild BunchTWB [The Wild Bunch] is a Professional eSports team based in Serbia founded in June of 2015 by Nebojsa "Mr_Kela" Filipovic. At The Wild Bunch we strive to be the best there is and let no team stand in our way. Our players have years of experience behind them and put in many hours in each day to practice and get better at the game. We work in close collaboration with our sponsors to help fund and bring out the best our team has to offer.

CONTACT US

The Wild Bunch